Ingrid Waghemans

HR-manager bij Gunther Bakeries

“De YOUCA Action Day is een mooi initiatief waarbij er meerdere facetten voor ons belangrijk zijn naast het steunen van een goed doel. Het gaat om de win-win voor alle stakeholders in dit verhaal, van het goede doel tot de studenten die kunnen proeven van het werkleven en wij als bedrijf die er toch ook een mooi stukje ‘winst’ uithalen namelijk een leuke dag voor de YOUCA-mentors in onze onderneming, een pipeline van studenten/potentiële nieuwe collega’s en de vele handjes die sommige taken weer wat lichter of kleurrijker maken.”

Standaard Boekhandel

steunt YOUCA al meer dan vijf jaar met groot plezier

Jaarlijks halen duizenden scholieren hun schoolboeken af bij Standaard Boekhandel. Voor veel studenten zijn we dan ook een vaste waarde geworden. Ook voor hun lectuur na de schooluren, strips, papier- en schrijfwaren, geschenken … Heel wat leerlingen zijn dan ook nieuwsgierig én gemotiveerd om ons beter te leren kennen.

Via deYOUCA Action Day bieden wij hen de mogelijkheid om zelf een dag als winkelmedewerker de klanten te helpen, of om achter de schermen mee te volgen. Een aantal onder hen helpt ons bij de voorbereiding van onze ‘Openboekdagen’, het jaarlijkse verwenweekend voor onze klanten dat we traditioneel eind oktober organiseren, kort na de YOUCA Action Day.

Een win-winsituatie dus: wij steunen het goede doel en jongeren leren ons nog beter kennen. En als we door deze samenwerking hun liefde voor boeken nog verder kunnen aanwakkeren, wordt het helemaal een verrijkende ervaring voor beide partijen!

Wouter Torfs

CEO Schoenen Torfs

“Op de actiedag leer je in een klap honderd potentiële jobstudenten kennen. De beste contacteren we nadien voor de zomermaanden. Het alleen doen voor de marketing, dat is te weinig en pure windowdressing. Als een bedrijf zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt, dan is de YOUCA Action Day een ideaal project. Je hebt de kans om jouw bedrijf positief voor te stellen aan jonge mensen, en zij zijn tenslotte de werknemers en consumenten van de toekomst.”